lördag 26 augusti 2023

Blött överallt

 Det är så mycket som regnat bort tycker jag.

 Jag menar att vem vill stå ute i spöregn och beundra sina blommor? Inte jag i alla fall. Jag traskar runt och tömmer faten, torkar bord och stolar som typ är gröna av alger. Inte sitter man där heller. 

Jag försöker knipsa av sladdriga, fula petuniablommor så att det kan komma nya. Suck! Men det är väl bra för grundvattnet. Hos oss har det regnat 108 mm i Augusti, 162 mm i Juli,  3mm i Juni och 15 mm i Maj. Jag är nöjd nu. 

Vill verkligen ha lite mer sol om jag ska överleva hösten och vintern. Nej såklart att jag inte dör av solbrist men jag är övertygad om att jag behöver sol och värme för att må bra under den mörka årstiden. 

Några vackra höstarrangemang i krukor har jag inte fixat ännu. Inte likt mig att ha tomma lådor och urnor vid entrén. Men hösten har inte börjat ännu så jag hinner nog. 

Nu ska jag titta in hos Trädgårdsfägring och få lite inspiration.


Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Vackra blomsterbilder.
    Inte klokt vad mycket regn ni fått.
    Ha en bra lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Men oj så mycket regn ni har fått! Och jag är impad över att du vet exakt hur mycket ni har fått. Skall skärpa mig till nästa säsong och skriva upp varje gång det regnar. Det har ju regnat ovanligt mycket här med, så i år hade det varit lite roligt att ha koll, men jaja.

    Nu hoppas vi på en skön höst!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Minn granne sa att vi fått hela 11 mm på hela sommaren här i Mörbylånga! Jag har längtat efter regn och en mulen dag! Ja sommaren har varit märklig vädermässigt...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Men oj, så mycket regn. Det har inte vi fått kan jag säga. Även om det har varit mulet och duggar titt som tätt blir det inget i regnmätaren, bara mögel som resultat. Vi vattnar en del fortfarande och en del har vi gett upp helt.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Oj så mycket regn ni fått. Men vilken härlig blomsterprakt

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.