tisdag 22 augusti 2023

Status QUO

 Om man ska sammanfatta mitt livs yrkesprestationer hittills så tror jag nog att jag har nått gränsen för vad jag klarar. 

Jodå jag har förvisso gett upp vissa yrken som tex. Värdinna på Beijers byggmarknad. Idrottslärare på GUC ett gymnasium i Uppsala och Blomsterlandet som blev för tungt. 

Ja jag bangade också på ett jobb i Sigtuna på ett rehab. Fixade inte riktigt att duscha handikappade män. Men tack och lov att det finns de som klarar det. Sedan avvecklade jag mitt företag inom friskvård eftersom det inte bar sig som man säger. Fast först efter sju år.

Nu är jag så trött och sliten. Fattar inte hur jag ska kunna klara av detta uppdrag som jag fått. Men som sagt, om bara viljan finns. Jag vet inte om den finns ärligt talat. Jo den finns men det är så trög jobbat och resorna tar på krafterna. Skönt att vila hemma och se på det fina.



Bilderna har ju inget med texten att göra men så kan det vara. Mattan där ute är för att getingarna flög upp mellan springorna. Ett försök att slippa det. Tror det funkar faktiskt.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt att du inte trivs med ditt nya jobb. Hemskt att inte känna sig tillfreds.
    Önskar så att du fick uppleva dig tillräcklig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Att sitta och åka långa resor till ett jobb man inte trivs på låter inte kul alls.
    Har du många år kvar till pension?
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.