onsdag 16 augusti 2023

Återhämtning

Oj, dagarna är så sjukt intensiva och fyller min hjärna med så många och speciella utvecklingsområden samt annat krävande.

 Är på gränsen till att kasta in handduken faktiskt.  Men skam den som ger sig eller "man kan allt bara man vill "som min käre Far brukar säga. Men väl hemma så ger trädgården mig lite ro. Tack och lov! Den svarta petunian är en återkommande favorit. Älskar den.

Det bästa som finns när man är stressad och behöver koppla av från saker som oroar och tar energi är just trädgården. Som denna fina stockrosen i ljust gul färg.


Eller pelargonen som jag snodde ett skott av utanför äggboden förra året. Väldigt speciell.


Fuchsian levererar blommor som jag gillar. Både färg och form. Makalöst fin.

Blomman för dagen har eller ska blomma. Vi får se Hi Hi!
Livet leker ändå här på Villa Ryttarängen. Jag är tacksam och uppskattar det jag har. 

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Skönt att du har din trädgård att komma ner i varv och som ger dig ett inre lugn.
    Alla är vi barn i början och vill man så kan man, nästan allt i alla fall.
    Ha en bra torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så fine blomster du har! Den svarte petunia er så fin, og det samme er din pelargonia og fuchsia. Jeg har noen som ligner på dine. Pelargonia er enkle å få til og lage nye stiklinger av. De er godt at det finnes sånne planter.
    Ha det godt! Klem, Marit

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.