tisdag 23 maj 2023

Äppelblom och Tredje graden

Denna dag har jag legat och läst och vilat. Njutit av äppelblom och bara fokuserat på att bli frisk.

 Tänk, så här många blommor på våra äppelträd har vi aldrig haft. Tror att det är hälsosamt i sig. Ja att bara sitta stilla och njuta av naturen.

Vad läste jag då? Jo Liselotte Rolls debut roman "Tredje graden". En psykologisk kriminalroman. Deckare som utspelar sig i dels i Stockholm i nutid, dels i Argentina under 79- och 80-talet. Om inspektör Magnus Kalo vid Stockholms länskriminal som utreder ett bestialiskt mord.


Liselotte var förövrigt med i makens första bok, "spåra djur" som illustratör. Det är därför vi har boken kan jag säga. Jag tyckte den var spännande och kunde inte sluta läsa. Tror nästan den skrämde iväg min förkylning. Japp för ikväll känner jag doften av konvaljer och stekt bacon.

Kram Pia


1 kommentar:

  1. Då får vi hoppas att det blir en massa frukt till hösten.
    Så skönt att du känner dig bättre.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.