måndag 22 maj 2023

Ännu doftar kärlek

 Ja hur doftar det liksom. För mig kan det vara den där buketten liljekonvaljer på bröllopsdagen. 

Men just den här dagen så känner jag ingen doft och ingen smak.  Det gör mig lite sorgsen för i 41 år har jag doftat på liljekonvaljerna på våran dag. Sen att bli bjuden på räksallad som smakar som kall is så att smutta på rosa bubbel kanske får vänta. Vi får se. 

Ja tänk hur det kan vara. Fast den 22/5 var en bra dag att gifta sig på tycker jag. Särskilt eftersom jag fick min prins. Han sa ja. 

Nu måste den här eländiga förkylningen ge sig. Läkaren vill inte ge antibiotika, så om det inte är över på fredag då ska jag leta på svarta börsen. Jag är inne på dag 12 nu. Rätt så less faktiskt. I morgon har jag en intervju via teams. Hur ska det gå så som jag hostar och snorar.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Grattis till så mångårig kärlek! Du kan väl göra ett inlägg om hur man håller liv i kärleken i så många år! ♥

    Hoppas du kryar på dig snart, och lycka till med intervjun i morgon!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Grattis till ännu ett år! Minns er skylt som det mest romantiska man kan ha!
    Hoppas du snart kan njuta av liljekonvaljer och rosa bubbel och få känna dig frisk igen.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till er på bröllopsdagen.
    Hoppas den ger med sig snart din förkylning.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.