onsdag 24 maj 2023

Salladslunch ute vid havet

 För att inte jag ska bli galen eller något liknande så föreslog jag en lätt lunch ute vid havet. 

Efter flera timmars hostande och snorande så var det absolut nödvändigt. Jag var i stort behov av ett miljöombyte och havsluft. Min käre make vet när jag menar allvar. Vi inhandlade varsin salladslåda på Ica i Väddö. Dyrt men så fräscht och gott, ja jag tror det i alla fall. 

Det lilla jag kände smaken av var den picklade rödlöken och den goda fetaosten. Trots att det var en varm dag så blåste det kyliga vindar där tyvärr. Men jag bryr mig inte alls. Njöt av varenda sekund. Efter vila i den där solstolen hemma med filt trots 24 grader så är jag helt slut. Sedan väntade en räkmacka till kvällsmat. Lagom tänker jag.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Lite miljöombyte kan vara skönt när man varit krasslig och legat hemma under täcket.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Åhhh så härligt att få andas lite havsluft, om än så bara för en lunch.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.