måndag 6 mars 2023

Växtkraft och snö

 Det tar sig sa mordbrännaren. Nej usch vilket dåligt skämt. Ursäkta.

 Men det tar sig i så lådorna i alla fall. Mina små frön har blivit till fin fina plantor. Pelargonerna ser ut som pelargoner fast jätte små så klart. Men ändå. Man anar vad det ska bli.

Tänk att det funkar. Nu är det Mars månad och snart så kanske det går att flytta ut i växthuset. Med frostvakt så kan det eventuellt funka.

 Fast just nu så snöar det och på 10 dagars prognosen enligt SMHI ska det visst komma mer snö och upp till 12 minusgrader.

 Purjolöken kom upp men skrumpnade ner igen. Fattar inte varför. Märkligt. Chilin tog jäääätte lång tid på sig. Men den som väntar på något gott.


Kram Pia


3 kommentarer:

  1. Jag blir så sugen! Lyckliga du som har plats.
    Ha en fin vecka. Snart är det vår!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så fina småplantor du har på gång - de ser ut att ha det jättebra. Men skumt med purjolöken... Jag sådde ett antal löksorter och flera har grott men har glömt kolla just purjolöken. Chilin behöver lite mer tid innan jag skolar om den tänker jag.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Så kul att det börjar att synas i odlings lådorna hos dig.
    Men så trist med kyla igen när ni fått en liten vårkänsla i luften tidigare.
    Men det är ju inte ovanligt att marsmånad bjuder på både kallt och varmt väder.
    Ha en ny bra vecka.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.