fredag 10 mars 2023

Sopp middag och gardiner

 Så kom äntligen gardinerna som jag beställt. Det fick bli vita. 

Maken tyckte ljusblå men jag tror det skulle bli lite för kallt. Vi är nöjda ändå med vitt båda två. Fick plötsligt sådan lust att baka eget bröd till soppan. Det var längesedan jag bakade och inte vet jag om det beror på ljuset att jag plötsligt har lust igen. Baklust!

 Dukade lite fint och så serverades det våfflor till efterrätt. Mums!

I dag skulle jag varit på planeringsdag i stan men det blev inställt. Gjorde inte mig så mycket, för att köra bil i detta snöväder är inte roligt alls. Nu är det full fart mot helgen som gäller. 


Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Bonjour Pia,
    Det finns inget bättre än att äta sitt eget bröd och sin egen soppa en kall och snöig dag. Det är väldigt trösterikt.
    Håll dig varm och njut av helgen.
    Il n'y a rien de meilleur que de manger son propre pain et son propre potage par une journée froide et enneigée. C'est très réconfortant.
    Restez au chaud et profitez bien du week-end.
    Kram
    Hélène

    SvaraRadera
  2. Fräscht och snyggt med vita gardiner. Dem tröttnar man inte på.
    Gott med egenbakat till soppan. Helt plötsligt kan jag bara
    kommentera hos dig som anonym. Mystiskt.
    Ha en fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. mm så gott med hembakt bröd, och så våfflor också, mums! Soppa är inte dumt det heller! Och det blev ljust och fint med vit gardin till den tapeten - snyggt!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Det brödet såg gott ut. Och så mysigt! Trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.