lördag 11 mars 2023

I väntan på våren

 Ja, jag har väntat och väntat och vad händer? Jo det blir vinter, riktig vinter med massor av snö och iskallt. Bara att fortsätta vänta. 

Medans så kikar jag lite på gamla bilder och planteringar. Surfar runt lite för att få inspiration. Snart kan man vara ute i växthuset. Det längtar jag till. Sätta olika sorters blommor i den lilla gröna kannan.



Plantera penséer lite här och var. Pyssla och plantera om. 



Njuta av vårblommor. Kanske jag skulle åka till en handelsträdgård idag och bara insupa dofter och blomsterfägring. Bara det är öppet. Får kolla upp det.


Kika in på Trädgårdsfägring och se vad andra gör i väntan på våren.

Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Hej Pia!
    Visst är det märkligt med vinter nu då det skall bli vår. Riktigt söta vårblommor. Har än så länge kunnat motstå frestelsen.
    Ha det gott (/Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Det er akkurat samme været her. Iskaldt og på mandag skal det komme mye snø. Flotte bilder med vårblomster. Vi må holdet motet oppe, og håpe at det snart blir vår.
    Hilsen Marit

    SvaraRadera
  3. Ja, vi venter oss i hjel på våren her i Norden. Noen hagesenter tilbyr jo vårblomster og løk allerede. Går jo slett ikke an å sette ut nå, så jeg fortsetter å vente... God helg!
    /Irene

    SvaraRadera
  4. Åhhh vad fin den ljusblå penseen är. Har aldrig sett sån.

    SvaraRadera
  5. Så vackra vårblommor.
    Vi får hoppas på en tvärvändning igen i det svenska vädret.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Jeg setter pris på hver enkelt årstid, og når hver og en av dem begynner på siste verset, lengter en etter den neste årstiden.

    SvaraRadera
  7. Jag fick riktigt barnsliga och härliga känslor i snöovädret häromda'n. Men det snöade så otroligt och sikten var obefintlig, pappa hamnade i diket med sin bil. Allt det där tog mig tillbaka till när jag var under 20 och vår lilla byväg yrde igen vintertid. Det fanns något mysigt i det.

    Blommorna är jättefina, liksom vårtecknen men jag blir alldeles tagen av din lilla kopparlåda. Jag har något liknande från min farmor men den har inga fötter och sen är den alldeles slät. Gillar din skarpt!

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.