onsdag 8 mars 2023

Pärlhyacinter, biggest loser och hela Sverige bakar

 I går så kände jag mig som en riktig loser. Dagen och mötet blev inte alls som den skulle på jobbet. Bedrövligt!

Den där snöstormen skulle ställa till det. Fast den kom ju inte förrän nu på morgonen. Tanken om att hjälpa till på föräldraplanet istället blev inte heller som jag tänkt. Kan själv sa Pappa. Jag jobbade på lite några timmar ändå enligt jobbplanerna på kvällskvisten och sen. Ja sen landade jag i tv sängen med huvudvärk. Först med Hela Sverige bakar. Jisses! Efter det så blev det Biggest loser. Själv försedde jag mig med lite ostbågar och 3 chokladbitar. Kan bota huvudvärk eventuellt.

Men fatta vilka kontraster. Först ska hela Sverige baka kakor och tårtor så det står härliga till. Sen ska folk som lider av övervikt träna och eventuellt förnedra sig offentligt efteråt i samma kanal. Ja inte fattar jag den matematiken. Men så hade jag inte några skyhöga betyg i matte heller. Nopp! Kollar mig själv i spegeln. Vet inte vad jag ska tänka.

Beundrar pärlhyacinterna i alla fall som jag köpte idag. Inte mer än så faktiskt.

Kram Pia


1 kommentar:

  1. Inte kul att ha dunderhuvudvärk.
    Hoppas du känner dig bättre idag. Annars är det bara att ta en bit choklad till 😉😀. För choklad gör en människa glad. Och då måste det bota huvudvärk med.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.