lördag 7 januari 2023

Planer för trädgården

 Ja det är kanske tid att tänka på det. I alla fall är det temat på Trädgårdsfägring. Jag börjar som vanligt med ettåringarna. Sår inne lite i taget. Sen flyttar jag ut allt till växthuset i vår. 

Samma, samma som vanligt. Ja det är planen. Men i vår så ska vi byta ut den trasiga poolen mot en ny. Det kräver först rivning av trall m.m. och runt om poolen finns ju en rabatt med rosor och lite annat. 

Allt ska grävas upp innan rivningen. Placeras i krukor tills det blir klart för plantering igen. Sen så är det faktiskt så att jag måste ta bort lite rabatter. Eller i alla fall minska ner så att jag orkar hålla ordning. Om sanningen ska fram så är jag så slutkörd av den här förkylningen/influensan att jag inte ens kan tänka på att jobba i trädgården. 


Vi får se hur det blir med allt. Men lite odling av grönsaker blir det med all säkerhet. 

Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Ja, vi gjør vel som vi pleier hvert år, og jeg skal også så flere ettåringer. Det er best å starte med de som tar lengst tid. Dine pallekarmer med grønnsaker ser flotte ut.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  2. Det var da litt av en plan! I tillegg til alt det vanlige. Ha det godt!
    /Irene

    SvaraRadera
  3. Så fine bilder som minner om at det "snart" er vår.. Jeg har funnet frem frø og tenkte og ha agurker bl.annet inne. Tomater har jeg vært selvforsynt med hele vinteren. Jeg har også veldig lite energi etter disse virusene som har herjet! Håper det kommer seg snart. Deilig helg til deg og klem:-)

    SvaraRadera
  4. Ett storprojekt på G.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Dina planer kommer att gå bra!! Blommiga tider väntar! Ack din eländiga förkylning, nu måste denne sig snart...
    Varmaste kramen från mig!
    Titti

    SvaraRadera
  6. Åh, så kul att planera!
    Jag beundrar dig som har så gröna fingrar och som kan med växter och trädgård.
    Kramen,
    Anneli

    SvaraRadera
  7. Klart man må ha litt grønnsaker så en kan plukke inn sin egen mat utover sommeren. Jeg er spent på om plummetreet mitt har klart seg gjennom vinteren.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.