torsdag 12 januari 2023

Mästerkocken har startat

 Äntligen är det dax igen. Jag bara tokgillar det här. Sveriges Mästerkock.

Vissa saker får mig att koppla av och förutom att filura med pensel och penna så är det Tv. Jag gottar mig åt matlagningsprogram likväl som sport. Åhh skidskytte, ishockey, handboll m.m. Det får mig att helt koppla bort den bistra vardagen. I alla fall den här årstiden. För om sanningen ska fram så är det lite mycket på spel nu i jobbvardagen. Jag säger som Prince Hamlet i Shakespeares pjäsen. To be or not to be.



Kram Pia


2 kommentarer:

  1. Teve är ett bra sällskap och förströelse, det finns mycket bra att se, tyvärr är jag ingen sportnörd, men Mästerkocken ser jag lite då och då. I alla fall nu i början, då tycker jag det är som bäst. Så även Idol, uttagningarna är bäst, sen tröttnar jag lite.

    Vilken fiffig bok du har som du visade i förra inlägget, Pias lilla svarta!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Har inte sett på Mästerkockarna på flera år tror jag. Kanske något enstaka program, men serier och sport blir det mera av.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.