onsdag 11 januari 2023

I den lilla svarta boken

Jag skriver i min lilla svarta bok när jag sår, när jag planterar om, när jag sätter ut växter. 

Det är som en trädgårdsdagbok. Där står också var jag hade lök, potatis, morötter m.m. så jag kan växelbruka. Vissa växter ska man ju inte ha flera år på samma ställe. Så igår när jag hade sått klart så kliade det i skaparfingrarna. Jag fick en sådan lust att skissa och måla lite. När jag sitter där och filurar så mår jag så himla bra. Det känns liksom att boken får en extra bit av mig på något vis. 

Nu är det inte det där exakta och perfekta jag vill åstadkomma utan bara få ner det som finns på näthinnan på mitt sätt. Minnen från förra sommaren och tanken på hur mina pelargoner kanske kommer se ut.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Vilken bra liten svart bok och det är härligt när man får skaparkänslan i sig..
    Ha en fin dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. En liten trädgårdsdagbok för jag också, men jag tar nog bara med sådd, omplantering och utplantering. Egentligen borde jag ju fånga även skörd, men det har jag baske mig inte tänkt på.
    Lycka till med dina sådder. Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Hur skulle man klara sig utan trädgårdsanteckningsbok? Jag skriver även om jag bara
    har en balkong numera. Det är så roligt att bläddra i sina gamla och se hur man planerat
    och hur det blev. Alla borde skriva om drömmar, planering och vad man kan strunta i under nästa år. Och att
    skissa, göra ritningar och måla lite blir ju ännu roligare.
    Lycka till med dina sådder!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.