tisdag 10 januari 2023

Blommor på G

 Jag är på bättringsvägen. Äntligen! Så jag bestämde mig för att prova så lite idag. 

Men innan det så ska man kånka in såjord, blomjord, tråg och små krukor från växthuset. Phuu! Helt slut efter det. Jag satte mig ner och kikade på några små filmer om inomhussådd i januari och bestämde mig för att inte göra så som jag brukar. Jag brukar nämligen så direkt i den gröna lådan men nu fick det bli i småkrukor.

 Det har med avrinning av vatten att göra så att inte fröna ska ruttna. Minns att många av mina frön inte grodde förra året. Som nejlika tex och flitiga Lisan blev det bara några få av.  

 Medans jorden tinade så diskade jag krukorna och miniväxthusen. Det ska man såklart göra på hösten men det tycker jag är så sjukt tråkigt. Mycket roligare nu faktiskt.

Växtbelysningen åkte upp och jag beställde faktiskt hem en till som man kan klämma fast på en hylla eller i bordet. Det får bli min julklapp. Den var dessutom på rea. 80:- rabatt



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Så skönt att du känner dig bättre.
    Hoppas det här ger en bra sådd nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så bra at du har fått sådd frø alt. Det må jeg også få gjort. Flott belysning.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  3. Hej Pia!
    Oj nu börjar det klia i fingrarna, ser riktigt härligt ut.
    Kram Marika

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.