fredag 16 december 2022

Sjukvårdspaket

Det går inte så bra här. Har knappt hämtat mig från halsflussen förrän nästa elände drabbar mig. 

Ingen har väl undgått att det härjar förkylningar, magsjukor, ögoninflammationer och annat spännande i hela vårt avlånga land. Så i förrgår när jag kom hem så kliade jag mig i ögat varpå en blödning uppstod. Jisses ser ut som ett monster eller något annat skrämmande. Sen kom förkylningen, hostan och allt det som hör till.

Termometern utomhus visar -22 grader och jag bävar för elförbrukningen. Men nu ska jag inte deppa ihop. Nix jag ska tänka klart och positivt. Ehhh hur gör man? Som vanligt så har jag inte handlat julklappar, inte någon julmat heller förutom att maken har trillat köttbullar som ligger i frysen. Inte bakat en enda julkaka så vi får väl se hur det hela slutar. 

Medans så häckar jag i soffan tar ett äpple eller två plus en och annan smörkaramell. Jag tycker inte så synd om mig själv. Det finns det som är mycket, mycket värre. 


I stället för julpresent från våra vårdnadshavare på förskolan så skänkte de pengar till Ukraina. Underbart! Så det har även jag gjort genom att köpa ett sjukvårdspaket på Apotea. Sjukvårdspaket Ukraina (apotea.se)

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Krya på dig Pia! Du hinner säkert bli frisk till jul.
    Och tänk att det blir jul ändå, även om man inte
    hinner allt som man planerat.
    Fint med sjukvårdspaket till Ukraina!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Det blir alltid en jul ändå. Man behöver inte hinna med allt. Det viktigaste är att du blir frisk och kry.
    Ett bra förslag och tips på julklapp var det med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Det blir jul, hur som. Men krya på dig och NU vet jag vad julklappen blir! TACK för tipset om sjukvårdspaketet...
    Kram från en kylig ö & Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.