söndag 11 december 2022

Tomtar på nobeldagen

 Ja då kröp de upp ur vråna, mina små tomtar.

 Lagom till Nobelfesten. Inget som jag firar direkt men jag tycker det är lite kul att se alla klänningar och det är ju faktiskt festernas fest. Vi tittade sen på fotboll en stund och tänk att Marocko vann mot Portugal. För övrigt hände ingenting och jag sov mig igenom eftermiddagen medans snön föll utanför. Läste några kapitel mellan tupplurarna.

 Tredje advent idag så det är verkligen hög tid för tomtarna att göra entré. Idag ska det skrivas lite julkort är det tänkt. Jag har köpt väldigt fina av en konstnärinna som jag tänkte skulle få glädja släkt och vänner.  Medans så kan det hända att det sippas på lite hjotronglögg. 




Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Här har vi regn och ruggigt väder idag. Så det kan nog tänkas att det blir en liten glögg här med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Härligt när tomtarna vädrar morgonluft :-) Glöggen behövs bestämt idag, fy så ruggigt kallt det är ute.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.