lördag 17 december 2022

På önskelistan

 Det är temat på trädgårdsfägring denna vecka. När det står -17 på termometern är det svårt att tänka trädgård men jag önskar att potatisblomman ska överleva. Den står i köket nu.

Gillade verkligen den i vitt. Så när jag kikade till den så ser jag att det kommer massor av små nya gröna blad. 


Men mer om trädgården så önskar jag att jag ska orka mer när våren kommer och få ordning på rabatterna igen. Kanske man skulle önska sig trädgårdshjälp. 


Sen önskar jag mig en degskrapa. Det har jag aldrig ägt någon. Klart att man inte måste ha en sådan men det kan vara bra att ha. IOFS så kan man ta en spackelspade om det kniper.


Sen så vore det bra med en noppbortagare. Det känns så "lumpigt" när man klär sig i en noppig tröja tycker jag. 



Inget av dessa två ovan har med trädgård att göra men det står på önskelistan.

Kram Pia




6 kommentarer:

  1. Noppborttagare har jag aldrig sett förut. Men kan hålla med dig att det är inte snyggt med en nopprig tröja.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hej Pia!
    Din potatisblomma är riktigt fin , kul att den överlevt. Jag är riktigt dålig på att få växter att övervintra.
    Ha en trevlig helg! Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Fina och bra julklappstips! Vem kan leva utan en degskrapa eller noppbortagare?? Din potatisblomma ger mig vibbar om en kommande vår...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
  4. En noppbortagare, det vill jag också ha!!
    Hoppas du får vad du önskar!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Krysser fingrene for at de hvite fine overlever x :-)
    Deigskrape og nuppefjerner er fine ønsker og tips til julegaver. Fortsatt fin adventstid fra Randi

    SvaraRadera
  6. Åhh kan man övervintra potatisblomman? Då kanske man ska satsa på på en nästa trädgårdsår :-)
    Degskrapa är inte alls dumt, men precis som du själv skriver, det går säkert lika bra med en mindre spackelspade också. En sån där noppare sätter jag också upp på min lista :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.