måndag 9 maj 2022

Min egen diagnos

 Eftersom man ju är som man är, en alldeles egen person som inte kan jämföra sig med någon annan. Men man kan ju snicke snacka och berätta om hur man är och mår såklart.

 Fast jag har i alla fall hittat en egen för  månaden Maj diagnos. Jag har AMVF. Japp  Eller kanske AMVP.  Det betyder "allt måste vara fint," eller "allt måste vara perfekt.". Fatta hur jobbigt det är på en skala. Särskilt om andra runt om kring inte riktigt tänker eller orkar samma sak. Huruvida det är en diagnos eller inte kan man ju forska vidare på. Jag har i alla fall den diagnosen till fullo. Ja enligt mig själv då. 

Så det innebär att jag ser alla fel, alla små skavanker, varendaste ogräs, minsta lilla avvikelse på fasaden. Varenda flugskit och minsta lilla sak som är fult. Fatta att jag får hybris. Orkar inte ta tag i allt efter jobbet. Jag får jobba på det även denna Maj månad. Phuu! Den gamla stubben fick ge med sig i år.  


Känns lite sorgligt men då uppstår ju nya möjligheter i rabatten. Klart man ska tänka positivt. Sen den där gärdesgården på svaj.


Pallkragarna har fått nytt liv i form av en rutten som är utbytt och massor av gödning.


Potatisen är  satt och snart resten också. Tror att jag överlever denna maj också. Även om vem som helst ser att det måste målas.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Jag har samma diagnos!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åhh så härligt att man inte är ensam.<3

      Radera
  2. Du är nog inte ensam av att ha denna diagnos.
    Jag har den inte själv men kanske att det fanns en släng av den när vi bodde i Sverige.
    Här tar ju inte säsongen vid och slut på samma sätt som den gjorde i Sverige. Den nästan håller på året runt på något sätt, säger jag som inte är trädgårdsmästaren här i huset 😁🙈.
    Jag har bara en diagnos nu som lyder "TDSDK" och den lider jag inte av ett minsta dugg. Ta dagen som den kommer.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.