tisdag 10 maj 2022

Shoppat lite

 Det är kanske inte välkänt att jag hoppar i shortsen när jag kommer hem. Min favoritklädsel är nämligen T-shirt och shorts på lediga stunder. Nja inte mitt i vintern, då byter jag shortsen  mot joggingbrallor.


Så ett par mjukisshorts fick det bli. Skönt med resår i midjan och den korta varianten på hemmaplan. Bruna ben gillas här. Hoppas verkligen att jag kommer trivas i dessa.


Lite mer jobbvänligt blir det i den här blusen. En ledig modell med halvkort ärm. Svart och vitt funkar ju till det mesta. 


Till ett par shorts i citymodell så känns det helt korrekt.

Sen ett par ljusa byxor fick det bli i skön stretch för sommarens svalare dagar och tid på jobbet. Tror att jag kommer känna mig bekväm och välklädd i detta. Har ju lite att kombinera med i garderoben. Typ dessa.


Gillar den här ärmlösa blusen med skjortkrage. Köpt 2018 i Piteå. Sen allt annat som funkar till ljusa byxor som hänger där. 



Kram Pia

4 kommentarer:

  1. De svarta shortsen med den svart-vit mönstrade toppen... SÅÅÅ snyggt! Din Piteå-blus var också väldigt söt, tycker jag :) Jag skrotar gärna också runt i mjuka sköna plagg när jag fixar och grejar hemma.
    Tack för finfina trädgårdstips! :) Jag känner till det där med blommande från april till september och olika höjder, det är ju bara det att man ska hitta de rätta växterna för att få till det så också. I de färger man gillar, och på "rätt" plats i trädgården...det är det jag tycker är svårt. Det är väl så att man måste läsa på lite mer innan man går och handlar haha ;) :) Jag får kanske anlita dig och din kunskap om jag inte får till det ;) Ha en fin "lill-lördag"!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Jag gillar shorts och de svarta var väldigt snygga.
    Din blus från Piteå var fin med ett vackert mönster.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Mysbyxor är det första som åker på när man kommer hem från jobbet! Kan helt enkelt inte gå i jeans eller några andra byxor hemmavid ;)

    kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.