söndag 1 maj 2022

Grillat i pitabröden

 Det är roligt att testa något nytt. Som att grilla kiwi tex. 

Den skulle bli till en salsa med avokado och lök. Sen grillades det aubergin som penslats med en rökig glace och så rörde jag ihop en krämig röra med fetaost och yoghurt. 

Lite sallad och rädisor till och så var det bara att fylla pitabröden.

 Vi grillade lite kycklinglårfilé också. Till det så drack jag Måns Zelmerlöws Cava. Om man vill ha receptet som inspirerade oss så finns det här.


Jag tyckte att det var jättegott och Cavan var helt Ok den med.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Det lät och såg väldigt gott ut.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut, både i bröden och glasen.

    Glad 1 maj!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Mums! Det där måste jag testa, grillad kiwi låter spännande. Jag brukar grilla nektariner när det är säsong och det är supergott :)
    Jamen söndag igen Pia...snart stundar en ny HÄRLIG vårvecka får vi hoppas!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  4. Det låter väldigt gott! Friskt och fräscht!
    Jodå, jag har tänkt visa upp lite av det jag sytt på sistone. Kul att du är intresserad! Jag har varit lite dålig på att prioritera bloggvärlden på sista tiden, men kanske blir det bättre ;)
    Kram och ha en fin Maj-måndag!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. mm, ser jättegott ut! Och Måns Cava provade jag för en helg sen, den var god tyckte jag!
    Ha det gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.