lördag 30 april 2022

Jag fryser och är sur

Men hallå! Var är värmen? Ja inte här i alla fall. Jag tappar all inspiration och kraft, vill ingenting. Jo jag vill men det händer inget. 

Någon har tryckt på OFF knappen. Lördagar är ju inte min bästa dag eftersom jag måste återhämta mig halva dagen. Bara såsa runt i morgonrock och glo på allt som skulle behöva göras. Valborgsmässoafton idag och vi har inga planer alls. Har bestämt blivit folkskygg på grund av pandemin, eller så orkar jag bara inte. Fy tusan vilket ekorrhjul man hamnat i. Nej nu skulle man ha ett sparat kapital och gå i pension. Det vill jag. Jisses vilken muntergök jag är va? Fniss!

😞  

Vi har faktiskt en plan för kvällen nämligen att prova en ny maträtt. Vad det blir och hur det gick kan vi ju kika på en annan gång. Ska väl ta en sväng ut i växthuset på eftermiddagen. Det är ju alltid kul och upplyftande. Jag hade ju gärna varit på Öland men inte ens det blir av.

 Vad hittar ni på för roligt idag?


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Ja den där OFF knappen känner jag igen...och Öland finns kvar, det vet du :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Man har såna där dagar ibland… men skönt ändå väl att strosa omkring utan att göra nåt klokt, kroppen behöver väl det ibland.
    Här händer inget speciellt för att det är Valborg. God mat o Lets dance.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.