lördag 23 april 2022

Växthuset och rabarbersangria

 Det är ju ingen nyhet direkt att jag gillar mitt växthus. Äntligen kan man vistas där och tanka energi. 


På grund av den dyra elen har jag inte haft fläkten på så som jag brukar. Det blev lite tråkigt för flera av mina flitiga lisor har dött. Nåja det finns att köpa, inget att hänga läpp för. Bara lite. 

Under fiberduken står zinnior och petunior i olika färger. Hoppas verkligen att dom ska klara sig eller så får jag kanske ha en frostvakt på. Det blir ju dyrt om jag måste köpa nya sådana också. 

Kollar ständigt SMHI för att se hur kalla nätterna ska bli. 


Har ju en hel del pelargoner, Dahlior, palettblad och annat som snart måste få flytta ut.  

Lördag idag och jag blev så sugen på att göra rabarbersangria. Måste bara hitta rabarber någonstans. Fanns i frysen och funkade bra.



 Recept här

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Ja fortfarande är nätterna kyliga...men oooooh så gott med en rabarbersangria!!! Måste testas!
    Kram och ha en skön kväll :)
    Titti

    SvaraRadera
  2. Rabarbersangria, så vårigt/somrigt, mums.
    Kram Monika

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.