onsdag 20 april 2022

Vårlig onsdag

 Det här ljuset gör något magiskt med mig. Jag lever upp igen. Tänk att komma hem efter en sen dag på jobbet och solen strålar fortfarande. 

Först av allt så kollar jag in mina plantorna i växthuset. Dom ser OK ut. Pytsar på dem lite vatten och hyller dem med fiberduk.

 Kastar av mig jeansen och strumpor och på med shorts Jag släpar ut dynan till solstolen, häller upp ett glas vitt för att det är lill- lördag och njuter av fågelsång och blommande krokus i mängder. 

Reflekterar över dagen som varit. Relativt bra och planerar nästa dag i huvudet. När solen dalar hämtar jag filten och sitter en stund till. I brevhögen från Folksam står det att jag har slutat min anställning. Hmmm! Vad konstigt. Jag jobbar ju för tusan 110%.  Ständigt nya utmaningar och spännande mailkonversationer.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Vilken bra mittiveckandag du haft. Förutom brevhögen då 😉.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Har bott på balkongen i flera dar nu. Passar på innan den blir för het.
    Ha det gott bland sådder och i din stol!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.