söndag 24 april 2022

Bäddat för 40 år

 Jamen herre gud vad tiden går fort. Vi har snart varit gifta i fyrtio år. Sug på den karamellen. 

När vi gifte oss så fick vi en dubbelsäng med tillhörande bäddtextil i bröllopspresent av mina föräldrar. Absolut jättefint och häftigt. Sängen var då i furu och så fanns det ett dubbeltäcke med tillhörande säng kappa i romantiskt blommiga gröna färger och med volanger på kuddvaren. 

Idag fick jag för mig att bädda med detta som faktiskt matchar dom där gröna mörkläggningsgardinerna. Att vargarna får vara med är ett sätt att vara lojal och tänka på genus. Livet kan ju inte bara vara sett ur mitt perspektiv. Vita hotell lakan blev det också bara för att vi har ett set av det. Borde ha strukit dem.... Jag gillar resultatet och hoppas sova gott i detta ett tag framöver.




Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Gifta i 40 år, det är respekt! Grattis till kärleken! ❤️

    SvaraRadera
  2. Oj 40 år, grattis till er båda.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.