torsdag 27 januari 2022

Superhjältar bär inte alltid mantlar

 Just så sammanfattar jag denna vecka som inte ens är slut ännu. Mina kollegor är verkligen superhjältar. Ja till och med jag själv faktiskt. 

Hur uppskattar man det? Ja jag vet inte faktiskt men beröm, tacksamhet och uppskattning går kanske hem. En stor skål med godis och en blomma i personalrummet kanske. 

Ibland handlar vardagen om att släcka bränder även fast det inte brinner. Men jag vill ändå använda andra ord som att hitta nya vägar tex. för om man hela tiden är på försvar så blir det inga mål gjorda. Låt det brinna och gör något kreativt av värmen. För det går om man bara vill. Det har jag bevis på.


Samarbete, delaktighet och inflytande

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Ni om någon behöver lyftas upp! Ni är verkliga superhjältar som år efter år
    orkar ta hand om andras barn! Skulle inte passat mej för fem öre! Älskar
    ungar men inte HELA dagarna. Så ni är väl värda små uppskattningar i ert
    vardagsslit. Jodå, i början på sjuttiotalet var jag faktiskt dagmamma
    några år. Det räckte!

    Heja er!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Sköna tankar och väldigt kloka ord...härligt med en liten uppskattning då och då också!!
    Kram så hörs vi i helgen :)
    Titti

    SvaraRadera
  3. Läser superhjältar och en fråga tar plats i huv'et... Är det bara manliga superhjältar i serierna som bär mantel? Eller finns det även kvinnliga som får samma eleganta plagg? Du hör - jag läser eller ser inte på serier, bara en reflektion. Vardagshjältar är så mycket mer spännande än superhjältar tänker jag. Och tänk vilket berg av hjältemod de hinner bygga med sina hjältedåd varje dag, flera gånger om dagen. Det är fint det! :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Mycket fina och kloka ord.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Hello Pia,

    I regret that I don't speak Swedish as sometimes Google translations are nonsense and don't capture all the intricacies of the language I think.

    I understood that at your work you are appreciated and that you received a bouquet of flowers and sweets to thank you.

    Have a nice week end. stay warm and take care of yourself.

    Hélène

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.