tisdag 25 januari 2022

På banan igen och lite grönt

 Äntligen känner jag mig som typ vanligt. Det betyder inte pigg som en mört eller så, nej utan lite lagom men ändå på banan. 

På eftermiddagen åkte jag och handlade lite. Bara det är ju kul att man faktiskt kan och får. Jag hastade in på Granngården och där kunde man köpa fyra gröna växter för en hundring. Nu är det ju inte så att fönsterbrädorna gapar tomma här hemma precis. Icke, snarare tvärtom. Men lite nytt och fräscht ville jag ha. 

Mycket av det som finns där nu ska ut i växthuset inom en snar framtid. Ja och så en julstjärna som inte vill dö. Hmm, fast vem vill det? Det blev en Paraplyaralia, en Fjädersparris, en Rumsask och ett Prickblad.  Nöjd? Jajamensan. 

Har dammat på kontoret och rensat bland gamla papper och tidningar. Det kändes så bra idag och det gick att kasta utan att tveka så mycket. Gissa vad jag hittade. Nej det kan man ju inte. Det var en stresshantering och avspänningsdagbok från 2001. Jag hade skrivit fem sidor i den. Så typiskt mig. Först tänkte jag kasta den men sen så sparade jag den. 

Den har ju så många sidor kvar som är tomma.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Så skönt att du känner dig bättre nu.
    Klart du inte ska slänga din stresshanteringsbok.
    Fina blommor som du köpte.
    Ha en bra mittiveckandag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du piggade på dig relativt snabbt ändå.
    Men så härligt att köpa lite nytt till fönstren, man behöver den kicken nu innan våren kickar in.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.