torsdag 20 januari 2022

Planera sådd

 Jamen jisses, nu vaknade jag upp till ett vinterland, fullt med snö och nordanvind. 

Jag hade tänkt ta mig ut idag på tomten och snygga upp lite bland grankottar och annat som virvlat runt. Två skottkärror på vift och annat som blåst iväg. 

Allt blir ju inte som man tänkt jämt. Nu stannar jag inne och planerar hur och när jag ska så mina små frön istället. Jag läser på påsarnas baksida och konstaterar att jag kan lugna mig. 

Jag ska inte ha chili i år vilket man brukar så i januari. Vi har kvar sen innan. Men blommor ska jag ha och spenat plus allt annat som vi kan äta och må bra av. Det första som ska sås är nejlikorna sedan kommer petunior på tur.  

Blev lite sugen på att måla och teckna också när jag satt där inne bland pennor och färger. Fast jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem sen. Lägga på hög? Ja man får ta dagen som den kommer vet ni. 



Kram Pia

1 kommentar:

  1. Såg på tv:n och i tidningen (på nätet) att det är vintervitt igen i Sverige.
    Jag köpte papper och penslar igår. Tänkte måla lite och får väl lägga dem på hög om det blir något.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.