fredag 21 januari 2022

Grönkål, havre och banan

 Vilken blandning va? Men jag startade min dag med det i alla fall. 

Jag försöker att inte vanemässigt mumsa i mig en macka med ost till frukosten. Det är svårt. Jag älskar mackor och att inte få tugga på något känns konstigt. Men sånt sitter väl bara i huvudet kan jag tro. 

En ljusgrön smoothies är gott och jag blir mätt. Det är bara att vänja sig. Lite te med honung mot hostan blir det också. Älskar den gamla plåtlådan där jag förvarar tepåsar.

 Fredag idag och jag ska jobba lite hemifrån. Provsvaret har inte dykt upp, det är tydligen fullt upp på labben. Men jag smittar ju inte på teamsmötet. Sen så är jag så besviken på mina tulpaner. Vad gör jag för fel? Jag gör som man ska enligt experterna men titta. Visst är de förtjusande vackra? 


Nu åker dom i komposten.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Jag älskar mackor med och har väldigt svårt att tänka mig ett liv utan 🙈.
    Visst är det tråkigt när de blir sådär ens tulpaner.
    Ha en fortsatt fin fredagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Mackor ja! Med OST!! Just nu är det SURT SA RÄVEN med det mesta...
    Så blir mina tulpaner också! Dyra som billiga! Vad är felet???
    Kram till dig bästa Pia.
    Titti

    SvaraRadera
  3. Tack för att du besöker min blogg, Pia.

    Like you I like old boxes and your tea box is deliciously outdated. I like that.

    Have a nice weekend

    Helene

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.