lördag 7 augusti 2021

Simma lugnt

 Jag är ute på djupt vatten eller hur man nu brukar säga. 

På måndag börjar jag på min nya arbetsplats. Jag känner ingen, vet ingenting om rutiner eller arbetssätt. Jo att jag ska jobba på en förskola och följa läroplanen det vet jag ju. Men ingenting mer inte ens vilka arbetstider jag ska ha. Bara en veckas tider har jag fått. Men jag är inte orolig eller rädd för att jag inte kommer komma på grunt vatten och stå stadigt igen. 

Det kommer bli många nya intryck och mycket saker att lära sig, så en tuff tid blir det nog i början. Jag är beredd på det. Men jag är en bra simmare så snart är jag iland. Jag simmar lugnt och metodiskt. Andas när det behövs och försöker hitta lösningar om det uppstår några problem. 

Vi får se hur det går. Nu är det lördag och det ska visst börja regna. Det behövs.

Bilderna är från Fjällboholmar i Roslagen

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Åh så skoj (och lite läskigt) att börja jobba på en ny arbetsplats! Men själva arbetet kan du ju på dina fem så det kommer att gå galant. Även om du kan få en eller annan kallsup i början. Lycka till.

    Syrenhortensia är inte samma som höstsyren för mig, som alltid bott i växtzon 5. Tror att höstsyren är härdigare och den enda tänkbara perennen hos oss... men säker är jag inte.

    Glad lördag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Men oj, vad spännande, och lite läskigt! Modigt av dig att byta arbetsplats! Får du närmare till jobbet nu månnetro?

    Önskar dig lycka till på ditt nya jobb!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Så härliga kustbilder <3
    Stort lycka till med nya jobbet! Förstår att det är med skräckblandad förtjusning du väntar på måndagen.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder och det nya jobbet fixar du galant! Nya fördelar och nya utmaningar....
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Jag heter Silvia Scali och är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag kommer att vittna om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare Pierre Michels tjänst. Jag började procedurerna med henne i fredags och på tisdag klockan 10:45 eftersom bankerna inte arbetar på lördagar, då fick jag bekräftelse på att överföringen av min begäran på 950.000 kr skickades till mig. mitt bankkonto väldigt tidigt, till min stora förvåning lyckades överföringen. Här är hans E-mail : combaluzierp443@gmail.com


    E-mail : combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.