söndag 8 augusti 2021

Skön värme och noll disciplin

 Regnet kom och jag satt ute med filt och raggsockor under taket på pooldäck. Satt där och hörde hur regnet smattrade på taket. 

Till sist frös jag och bestämde mig för att tända bastun. Har inte gjort det på hela sommaren. Tyckte väl att det var varmt nog som det var. 

Att springa runt hörnet för att ta ett svalkande dopp gör att man blir lite gräsig om fötterna. Men så enkelt att bara skölja av tassarna under stupröret. 

Jag njöt av värmen och dofterna i bastun. Maken ville inte hänga på så han lagade en god middag istället. Inte så tokigt det heller faktiskt. 

 Jaha nu har semestern tagit slut och jag har vilat mig så det räcker. Ingenting har blivit gjort av det som var tänkt. Jag önskar ibland att jag skulle vara en lite mer disciplinerad person. En som tar sin PW varje morgon, som målar fast det är varmt, som slutar med mackor och gör det som är bestämt. Men att vara en disciplinerad person är inte en lätt uppgift. 

Det är något som man måste arbeta med varje dag, gradvis och med stor beständighet. Så är det och allt är möjligt bara viljan finns brukar min Pappa säga. Så med andra ord, jag vill väl helt enkelt inte. Ha Ha!

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Att vara en disciplinerad person låter gör trist tycker jag. Man ska göra saker och ting när man tycker det är skoj och kul istället.
    Så härligt med ett bastubad 🤔 eller vad säger man.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Så skönt med ett sommarregn...och viljan ja, den är som bortblåst till det mesta just nu tycker jag :) Orken också...
    Nåja det kommer nya veckor att ta tag i framöver, njut av söndagen nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Du har nog pysslat med det som kroppen och själen behövde tänker jag :) Det är dessutom inte bra att måla när det är för varmt - färgen torkar för fort och det är inte bra.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.