torsdag 5 augusti 2021

Njut av det som finns

 Det ska gudarna veta att jag önskar mig saker och ting. Sånt jag aldrig kommer få uppleva men ändå. Det finns en längtan. Fast klok som jag är... ja så fattar jag ju att man ska glädjas åt det man har. 

Sånt som man tar för givet, fast ändå kanske är någon annans önskan. Jag tänker på de som är sjuka och kanske inte kommer överleva. Eller de som mår skit av en och annan orsak. Att om en solros eller en vanlig simpel vardag utan värk eller annan komplikation skulle vara paradiset för dem. Jag försöker verkligen att intala mig det och njuta av mina självklarheter. 

Se det fina i att kunna tvätta bilen själv eller skura trappan med såpa. Att kunna röra mig obehindrat och vakna pigg och frisk. Att ha mina barn och barnbarn inom räckhåll. Att ha en man vid min sida, min syster och mina föräldrar. Jag är tacksam, så in i norden tacksam faktiskt. 

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Amen till allt det du skriver!

    Så mycket som vi tar för givet som andra skulle göra vad som helst för att få uppleva eller kunna göra. Jag tänker på det ofta när jag vistas i våran fantastiska natur.

    Solrosen är enastående vacker!

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
  2. Härligt och ack så tänkvärt inlägg...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Jag heter Silvia Scali och är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag kommer att vittna om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare Pierre Michels tjänst. Jag började procedurerna med henne i fredags och på tisdag klockan 10:45 eftersom bankerna inte arbetar på lördagar, då fick jag bekräftelse på att överföringen av min begäran på 950.000 kr skickades till mig. mitt bankkonto väldigt tidigt, till min stora förvåning lyckades överföringen. Här är hans E-mail : combaluzierp443@gmail.com


    E-mail : combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.