fredag 27 augusti 2021

Hemma känns fint

 Det är inte utan ett leende på läpparna som jag rattar in på uppfarten till vårt hus och hem efter en lång arbetsdag.

 Särskilt på fredagen när man har en helg framför sig. Mjölkkannorna fick en makeup förra året men rosten kryper fram ändå lite här och var. Så är det bara, tyvärr. Jag testar att ha begonior i dem i år. Funkar bra faktiskt, I den ena hade det vuxit upp en petunia som frösått sig själv. Gillas! Det var ju dessa begonior som jag fyndade för en femma styck, eller var det kanske en tia. Något i den stilen i alla fall. Vet inte om jag sagt varför jag satt husnummer på en. 

Det var ambulanskillen som sa att det kunde rädda liv. Så vi vet att vi kommit till rätt adress. Även om hemma känns fint och härligt så ska jag iväg på en helgtripp. Det ska bli såååå härligt.


Kram Pia


2 kommentarer:

  1. Visst känns det extra skönt att komma hem när det är fredag. Att få pusta ut, koppla av och återhämta sig under ett par dagar.
    Helgtripp låter spännande! Ska bli kul att höra om senare.
    Ja, trevlig helg och tripp, då!! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Helgtripp låter mysig och trevligt.
    Ha en fin helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.