tisdag 27 juli 2021

Palettblad

 Jag har förstått att det är många som har palettblad. Det är ju liksom lite på tapeten.

Mammas lådplantering

 Det finns ju hur många olika sorter som helst. Jag har ingen aning om vad mina sorter har för namn för jag har faktiskt tagit sticklingar, varit en liten blomtjuv.

 Nejdå jag går inte runt och knipsar hejvilt överallt. Jag har tagit dessa två hos mamma. 

Det är bara bra för plantan om den ska bli tät och fin.

 Den här har jag köpt, det är själva moderplantan. Sen har jag tagit skott av den och satt i krukor som jag har utomhus. 

Jag tycker dom är dekorativa och lättskötta. Såg ett Youtube klipp om hur man kan stamma upp till ett litet träd. Det ska jag testa. Jag ska ta de långa skotten från moderplantan till det. 


Gillar ni palettblad?

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Ja jag gillar palettblad, men tyvärr så misslyckas jag här med dem.
    Tror det är alldeles för varmt för dem ute här. Och inomhus har vi inga grönväxter längre. Det finns inga fönsterbräden här i husen om man inte sätter dit själv såklart.
    Men det finns att köpa i oändliga varianter hos trädgårdshandlaren.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tycker det är så roligt med palettblad. Har ett gäng olika. Alla bor ute och verkar trivas med det. Har aldrig provat eller sett uppstammad så det måste jag fixa. Tack för tips.
    Kram Monika

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.