söndag 25 juli 2021

Det bästa

 Jag gillar verkligen sommar och särskilt nu när jag är ledig. Ingen stress. Inga tider att passa och inga planer alls.  

Jo några har jag ju, som vad vi ska äta tex. Det kan ju vara en sallad bara med fetaost och oliver eller grilla lite när solen har sänkt sig en aning. Frossa i jordgubbar och bigarråer eller bara ta lite fil. 

Det är enkelt i alla fall. Hela jag går ner i viloläge och samtidigt laddar jag batterierna inför nästa period. Sen när vädret är som det är så behöver vi inte kånka på dynorna varje kväll och morgon. En glider bara ut och förflyttar sig till skuggan eller solen beroende på vad en vill. 

Det behövs inte så mycket kläder och i och med det så blir det lite tvätt. Jag hoppar i plurret när jag kokar och svalkar mig. Älskar att bada. Jag sover när jag vill, kan ta en liten tupplur på eftermiddagen ifall jag känner mig dåsig. 

Sen att få njuta av alla fina blommor och plocka in sånt vi odlat är inte så tokigt det heller. Ja sommaren det är det bästa om någon frågar mig. Fast jag kanske sa så om våren också. 


En annan sak slog mig plötsligt. Att ha normalt eller nästan inga flugor, det är väldigt bra det med.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Låter underbart och precis så som man ska ha det.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Rena pensionärslivet, Pia! Sådär har jag varje dag, året om. Ja inte utan kläder förstås och nåt plurr har jag tyvärr inte. Nu vet du vad som väntar... längre fram. Frihet!

    Ha det fortsatt fint.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. EXAKT så ska en semester vara :) Ett skönt sommarflow...man ska inte göra för mycket. Inga flugor?? Vilken lyx! Här har vi både turister och flugor i MÄNGDER!!!!!!!!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Vad heter busken med vita blommor! Så fin!

    SvaraRadera


  5. Jag heter Silvia Scali och är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag kommer att vittna om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare Pierre Michels tjänst. Jag började procedurerna med henne i fredags och på tisdag klockan 10:45 eftersom bankerna inte arbetar på lördagar, då fick jag bekräftelse på att överföringen av min begäran på 950.000 kr skickades till mig. mitt bankkonto väldigt tidigt, till min stora förvåning lyckades överföringen. Här är hans E-mail : combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.