fredag 23 juli 2021

Som nytt igen.

 Ja då har stolarna fått liv igen. För tredje eller rent av kanske fjärde gången. 


Jag gjorde ju ett försök med målningen i våras men då frös färgen eller vad det nu var som hände. Då blev jag så less på dessa stolar att jag typ bara struntade i dem. Men så råkade någon sätta sig på en och då brakade den ihop. Helt rutten i trät. 

Det var då jag sa, nu slänger vi dom. Näääe det går nog att laga säger maken. Ja Ja vi gör väl det då. För om jag ska vara ärlig så gillar jag dem. 

Tycker dom är charmiga och passar bra här på landet vid vårt lilla röda hus. Bara att ta tag i det tuffa underarbetet först innan målningen. 

Skrapa och borsta bort gammal färg. Göra en ny sits efter gammal mall. 

Vi hjälptes åt alla tre och nu så är dom redo för att tas i bruk igen. 

Ja så var det med det. Jag är glad att han övertalade mig.

  

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. De här stolarna ska du/ni aldrig göra er av med. De är så snygga och är så retro med.
    När jag ser en sådan här stol tänker jag på min mormor och morfar. De hade sådana i trädgården där man fick saft och bulle ibland.
    Ett mega jobb ni gjort alla tre.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så fina stolar. Vilket arbete ni gjort. Älskar dessa stolar. Vill också ha....
    Trevlig helg!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Såklart de skulle få leva vidare! Såna stolar får man knappt tag på längre.

    Glad helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Oj vilket jobb ni har lagt ner! Jag vet att sånt där kräver en hel del jobb... Men så fina det blev, roligt när gamla rejäla möbler kan få nytt liv! Jag hade ju gamla ärvda Grythyttanstolar, men en andra gång orkade jag inte med att renovera dem, så jag gav bort dem till systerdottern, de är ju yngre och skall väl förhoppningsvis ha krafter till det ;) Och roligt att de stannar i släkten ju!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Visst är det en härlig känsla att renovera och återbruka saker :) Jag har några stolar och ett bord stående här också men jag behöver först få underredena blästrade, de är av järn som rostat, innan det är nån idé att göra något annat.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.