torsdag 22 juli 2021

Kul konst i slottsparken

 Då var det dax igen. Vi brukar besöka Rånäs slott och kika på konstutställningen som är där i parken. 

Varje år fast med nya konstnärer och alster såklart. Jag fastnade vid den här hyllan. 

Stod lite på avstånd och fotade. Sen gick jag lite närmre och då ser jag hur kul det var.

 Hon som är skapare av dessa skulpturer heter Maria Duse Här kan man läsa mer om henne.

Kvinnan med fågelboet på huvudet heter "ägglossning II" Ha Ha!  

Sedan fanns det annat spännande att kika på och självklart tog vi en fika med glass. 

Sen den här lyxen på toan. Rituals tvål och handkräm. Jo man tackar. Är man i slottsmiljö så är man.  

Här hemma är det torpfeeling som gäller. Projekt laga och lappa ni vet. Jag ordade något om att jag förmodligen åkt och köpt nytt om jag haft råd. Nej det tror jag inte sa sonen. Det är bra att ta vara på och göra fint, du gillar ju det. Hoppas bli klar idag så jag kan visa i morgon. Om det nu är något att se.

Kram Pia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina ord och tankar.