tisdag 20 juli 2021

Skulle bara...

 titta in i växthuset. Ja men då såg jag att jag borde städa lite där. 

Så ny persilja tänkte jag sen men jag hade inga frön. Typiskt. Satte palettblads skotten i jord. 

Samlade några frön från den gula krassen. I år ska jag banne mig inte glömma bort att samla frön. Det är bra dyrt att köpa nya varje år. 

På hyllan står barnbarnens såpbubblor. Jag vill att de ska kika in här när dom kommer för dom vet ju att det står där. Ett finurligt sätt att väcka odlarintresset. Barn har så många frågor som vad är det där? Tex. Ja men det är en pelargon, Mårbacka närmare bestämt svarar Farmor då. 

Att sitta här inne går bara på kvällen eller tidig morgon. Men här kan vi sitta i höst och fika. Äta lite ost och druvor kanske. Men det är då, nu ska vi åka och handla virke för något ska lagas.

 Jag föreslog faktiskt kasta men icke. Vi gör ett upplivningsförsök till. Vi kikar på det senare.


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Bra att samla sina egna frön ön att behöva handla ny till nästa år.
    Så kul med druvor, vi har inte några i vår ranka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, ha ...... Det blir visst lätt så. Ska bara ..... så har dagen gått ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Så mysigt i ditt växthus! Vad brukar du göra med dina vindruvor? Jag brukar koka gelé men i år har jag fått tipset att koka glögg, så det ska jag prova. Ha en fin dag! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Ja varför samlar man inte mer frön? Så dumt! Det kostar ju en förmögenhet varje år när man är frösugen...
    Fint tips med såpbubblorna där i växthuset Pia :)
    KRAM Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.