måndag 21 juni 2021

I en liten kruka

Det finns krukor och så finns det krukor. Jag fick i alla fall en kruka med tomatplantor i. Tack snälla Malvina.

 Små fina plantor som inte blir större men ändå ger små goda tomater.  Jag hoppas han som vattnar där hemma tar god hand om den nu när vi är på semester. 

Värmebölja här på ön kan man lugnt säga och naturligtvis så strejkar Ac:n och inte nog med det. Jag glömde att ta med batteriet till min kamera. Jättekul! Nåja det kunde ha varit värre men lite retsamt är det ändå. Hade varit kul att fota ungdjuren som kom springandes mot mig på min morgonpromenad. Hujeda mig, jag fick kasta mig över stenmuren och eltrådar. Tur man är smidig. Ha Ha! Sen är det lite märkligt att det är stängt lite här och var. 

Vi hade hoppats på hamburgare från Stenåsa krog med fågelnamn på alla burgare. Nix, öppnar på fredag typ. Här där vi bor så har de stenugnsbakade pizzor men inte denna vecka utan först nästa så öppnar de upp i veckorna. Tur att vi har tunnbröd och ost med oss och lite oliver samt makrillfilé. Tror vi klarar oss ett bra tag på lunchen som vi åt på Bläsinge hamnkrog. Så inga Ölandsbilder blir det nu, håll till godo med en liten kruka.


Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Ha en fortsatt fin och skön semester.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Öland i ett nötskal! Tyvärr! Ses i morrn :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ha en underbar semester på ön. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Men ändå! Perfekt att vara på vackra Öland när det är värmebölja. Njut! Här i Dalarna har det regnat och varit typ 14 grader i flera dagar nu.

    Underbara tomatplantor! Gulliga att ha på köksbordet kanske. Man kan skörda där man sitter :-)

    Ha det gott och ha en riktigt fin semester!

    Varm kram, Anneli

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att ni äntligen kom iväg till Öland! Vet ju att du trivs där och visst är det så att ni fått ställa in av olika anledningar flera gånger...? Skönt att ni har värme, det har inte vi här nere på vår ö, på Sveriges andra sida... Det var 14-15 i söndags och igår, men idag skulle det bli 19 i alla fall ;) Här verkar det mesta ha öppnat upp för säsongen, vissa har öppet på helgerna bara fram till midsommarafton och efter det lör de öppet alla dagar. Men midsommar känns ju som att det låg ganska sent i år (brukar väl vara mellan 18-25:e) kanske därför mycket är öppet varje dag redan.
    Men Pia... är inte maken fotograf, då har man väl alltid kamera med sig...eller? ;) Och hur kan en bloggande fotograf-fru glömma batteriet...? fniss... ;) :)
    Ha det fortfarande fint och njut fullt ut!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.