söndag 27 juni 2021

Bland blommor och blad

 Så var den över den där Midsommaren. 

Eftersom jag har några dagar till med semester så ska vi lägga ner lite energi på att rensa upp bland ogräset. 

Det växer nämligen också så det knakar. 

Men det är fint nu med alla blommor som äntligen satt full fart. Hönsskit det är bra grejer det.

Fläderblommor finns det i överflöd så det blir till att plocka och göra saft.

Maken lovade Mamma att göra åt henne också eftersom hon ligger på sjukhus.

De andra blommorna ska jag inte äta upp även om de ser ut som smarriga karameller. 

Vädret är det inte heller något större fel på. Soligt, varmt lite lagom vind som fläktar och om inte det räcker så får en svalka ner sig med ett dopp. 


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Flädersaft är så gott.
    Njut av din semester som du har kvar nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Åh den där poolen är jag avis på! Måste vara jätteskönt att ha en sån, såna här heta dagar!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Godmorgon i stugan!

    Så mycket vackert du har i din trädgård. Grannen har ett stort fläderträd och jag funderar på att fråga om jag får plocka några klasar och göra saft av.

    Ha en riktigt fin dag! Så skönt att du får semester snart.

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
  4. Jamen så sköna dagar du har :) Härligt! Lite avundsjuk på sista bilden...herregu så gott att ha en pool i denna hetta!!!!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.