tisdag 29 juni 2021

I slutet av Juni

 Värmen håller sig kvar och det är hett om öronen kan man säga. 

Fast det kommer lite regn ibland också. Tur det så man inte behöver vattna ihjäl sig. Gräsmattorna är gröna och fina än så länge. 

Nu har jag rensat och rensat. Vi har klippt och ansat så att vår trädgård ser ut som en trädgård igen. 

Vid lilla vattenfallet så blandas det gröna med vinrött. En vildvinsranka har börjat växa där också. Måste ha varit en fågel som planterat den. 

Fast i en av pallkragarna växte det minst 8 st små plantor av vildvin.  Tror att jag ska starta med ett dopp för att kyla ner mig. Sen får vi se om jag orkar fortsätta med rensandet. 

Några ställen kvar att göra fint på. Om jag njuter av min ledighet? Självklart gör jag det. 

Lite gott och äta och en fin bukett att titta på inomhus. Blev inspirerad av @annikasnaturliating


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Ja det blir mycket rensa när man har en sådan stor trädgård som du har.
    Men fint blir det efter allt ditt slit.
    Ha en fin dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat i värmen! Försöker också rensa och sopa undan allt som ramlar ner från träden i ovädren som drar förbi. Men ligger nog annars helst i skuggan under parasollet vid poolen och läser en bok.
    Fin sommarbukett du har satt ihop! Passar som handen i handsken i den fina Rörstrandkrukan!
    Det mesta regnet har kommit på nätterna här. Perfekt så man slipper vattna men ändå kan njuta av solen och värmen om dagarna.
    Ha det gött i sommarvärmen! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Lyckliga er som har en grön gräsmatta! Det har jag inte haft på många år känns det som... dessa torra somrar, och bevattningsförbud... Suck!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Åhh så frodigt ni har det :-) Hos oss är allt bränt och går mer i ökentoner, tyvärr börjar även träd och buskar hänga. Hoppas, hoppas på regn snart.
    Ha de gott i din fina trädgård. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.