fredag 14 maj 2021

Souvlaki på pooldäck

 Men jisses viket nice väder va? Jag har jordat mig hela torsdagen. Ja det vill säga lite enkelt att jag sprungit runt barfota hela dagen. Stoppat fingrarna i myllan och kopplat bort alla dystra tankar.

Ock så öppnade vi poolen. Bästa dagen på året. Det är då sommaren börjar tänker jag. Ja inte som att bada i havet(det är bra när man ska jorda sig) men ändå, att doppa fötterna i det iskalla vattnet gjorde susen. De varma vindarna och solen gjorde att jag plötsligt längtade lite efter Medelhavsmat. 

Så det fick bli souvlaki på kyckling. Gjorde en enkel bea och en tzatziki, in med lite pommes i ugnen och vips så kändes det som att man satt på en taverna på Kreta. 

Vi satt där ute och njöt av poolskvalp och sol. Pratade om ditten och datten. Om att man skulle få välja vilken tid man skulle ha fötts i och varför. Jag valde 1891. Märkligt nog. Tror att det är något med Jugendstilen som lockar. Sen spelade jag lite poker med sonen som så klart vann. 

Medans vi spelade så slog häggens blommor ut och doften av dessa svepte in över oss som en tung kvällsparfym. Jag tror att maj är min allra bästa månad på året om man nu måste välja. Sen det bästa av allt. Pappa ska komma hem i dag.

Kram Pia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina ord och tankar.