torsdag 13 maj 2021

Höll inte förväntningarna

 Jag gick på en sak, nämligen att prenumerera på en veckotidning och få en bonusgåva.

 Jag skulle få en handlotion, en handtvål plus två handdukar. En bra bonus tänkte jag för tvål och handlotion går åt och lite nya handdukar behövdes på lilltoan.  
Handdukarna var som sladdriga skurtrasor, hade dessutom inga hängare. Tvålen var som vilken tvål som helst. 

Handkrämen var ingen hit den heller även om den funkar. Så lite blåst på konfekten känner jag mig allt. Tidningen var bra i alla fall så lite positiv är jag ändå. Gnällsippan No:1 har ordat.

 Träffade en människa igår som gjorde att jag absorberade negativ energi. Konstigt att man reagerar så. Jag är nog lite låg och ur balans för tillfället. Mina förväntningar på annat håller inte heller måtten. Har väl blivit kräsen på sista tiden. Bäst att peppa upp mig lite och se ljust på tillvaron. Jag ska jorda mig. 

Dåliga saker händer inte av sig själva – vi drar dem till oss för att lära oss något

Eller? Jo så är det faktiskt. Jag har lärt mig att inte gå på erbjudanden och att inte ha för höga förväntningar på saker och händelser. Samt att omge mig med positiva energier.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Jobbigt när man känner att man blir dränerad på positiv energi av någon.
    Vem har inte trillat dit på tidningserbjudanden för att få något som inte alls håller det man blivit lovad.
    Ut i solen och ha en bra torsdag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Häll ut skräpet i vasken och använd handdukarna till disk-och putstrasor utomhus där verkar de höra hemma
    Behåll ingen dålig energi släng ut allt så försvinner även dåliga tankar och det blir helt rent. Härligt.
    Ha en jättebra dag och helg.
    Marie USA 🤗

    SvaraRadera
  3. Usch så trist när det blir så där! När man får grejer av dålig kvalitet som man aldrig hade köpt själv. Använd handdukarna som städtrasor!
    Ja, man skall verkligen passa sig för negativa situationer och människor. När jag är i en svacka brukar jag dra mig undan eller skriva av mig eländet på bloggen. Det hjälper eller hur!?

    Varm kram och ha en riktigt fin helg!

    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.