lördag 10 april 2021

Lavendeldrömmar och humörsvängar

 Mitt humör det är bra svängigt det. Varför kan det inte bara få vara en jämn fin kurva. 

I går hade jag en toppendag, ja om man bortser från att gardinstången ramlade ned i skallen på mig så glasögonen for iväg och näsroten fick sig en rejäl smäll. I torsdags hade jag en riktig skitdag och idag vaknade jag med en oro i hela kroppen. Oro för framtiden och hur det ska bli när man går i pension. Kikade in lite snabbt på "Min pension" för att få ett hum eller göra en plan. Fy f--n rent ut sagt. Äsch det är väl bara att jobba på tills man stupar. Eller hoppa i älva. Avskyr den där hopplösa känslan av uppgivelse och när tårarna bränner under ögonlocken.

För att inte deppa ihop helt, vilket jag lätt skulle kunna göra så drack jag två koppar kaffe sen började jag tänka på trädgården och lavendel. Älskar lavendel. Även dom jag har i plast. Ha Ha! Något jag fick lära mig när jag gick på KBT, att inte fastna i ett negativt tänkande utan raskt hoppa över till något positivt.

Nu är det dags att beskära min lilla minihäck. Snart så kan jag njuta av doften, humlors surr och värme. 

Jaha ja vilken glädjespridare jag är idag då. Sorry! Men solen skiner där ute så kanske det blir bättre fram på dagen. Hoppas!

Har ni vaknat på rätt sida idag?

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Jodå jag vaknade på rätt sida men blev lite besviken på vädret när jag tittade ut.
    Hoppas du känner och mår lite bättre nu. För oro i kroppen är inget kul att gå omkring med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Näe inte varje dag som ska vara så där enkel och kul! Ibland måste man vara helt bedrövad också...
    Prata inte om pensionen! DET lär bli en dyster historia!!!
    Hoppas din söndag blir lite roligare :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  3. Åh, jag älskar också lavendel!! Drömmer om att åka till Provence och de enorma lavendelfälten. Tänk dig doften där...
    Visst kan man ha deppiga dagar. Det viktiga då är att inte börja älta. Så det låter mycket klokt det du lärt dig på KBT, att inte fastna i de negativa tankarna. Kram Birgitta

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.