måndag 1 mars 2021

Känna sig lite uppskattad

 I bland händer det faktiskt. Ja med tanke på min dåliga självkänsla att man faktiskt duger.

 På jobbet så kom ett barn som slutat hos oss förbi med sin mamma och syster. Vi snicksnackade lite om läget och så. Sedan när de skulle gå så kom kommentaren som gjorde mig så där glad. 

"Det var verkligen roligt att träffa dig igen" 

Sen så hände det sig att det stod en annan mamma med sitt barn utanför den andra grinden och spanade in. Jag gick fram och sa Hej. Det visade sig vara en person som jag tidigare jobbat ihop med. Om jag ska vara ärlig så minns jag bara väldigt diffust, inget namn eller så. Men det som kändes uppskattat var att hon i alla fall mindes mig. Hon hade sökt plats på vår förskola och när vi avslutat vårt samtal så kändes det så bra. 

Hon ropade lite efter... jobbar du på småbarn? Japp svarade jag. Hon nickade och log. Jag fick en känsla av att hon blev trygg med det svaret.

Pst! Bilderna är ju bara från köket och citronträdet har inget alls med saken att göra.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Men så fint! Vad bra att du fick uppskattande ord och signaler. Du ser...Man behöver få lite uppskattning ibland, höra när man gör något bra. I våran kultur tycker jag att man mest får höra närsaker och ting inte är bra, när någon klagar, men när någon berömmer så är det inte lika viktigt att förmedla verkar det som.

    Jag blir lite ledsen när jag läser att du har dålig självkänsla. Varför har du det? Jag fick en gång lära mig av en livs-coach att sådana känslor kommer inifrån en själv och att man därför måste ta tag i dem och utmana dem genom att ransaka tanke efter tanke, bena ut och fråga sig själv om det man tänker om sig själv är sant eller inte. Nästan 100% av gångerna så är det inte det.

    Du är bra!

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
  2. Åh va härligt när man får sådana härliga kommentarer, de gör en så varm i hjärtat. Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Sådana kommentarer gör en varm ända in i hjärteroten.
    Och jag håller med Anneli i det hon skrev om självkänsla.
    Du är bra.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.