söndag 28 februari 2021

Vårmaxing

 Jag maxar våren. I dag gäller det att följa schemat om jag ska hinna med allt jag vill göra.

 Promenad/motion/styrkeövning check på den innan kl. 10.00 
Städa uterum kommer sen.


Handla lite
Lunchgrillning hos föräldrarna (Glömde kameran hemma)
 Skidor på tv. Guld till damerna. Lite myskänsla här i soffan då.


 Trädgårdsröj/växthuspyssel. Hann med massor. som att så sallad, rensa runt lite med gammelförna och göra fint.

Japp! Som en bonus så blev det bastubad innan middagen också. Underbart! Varför ska det dröja så mellan gångerna?

 Fast städat uterum blev det inte. Man kan ju ändra sig liksom och byta ut det mot att sitta och sola lite mot husväggen. 28 grader mätte jag som mest. Inte undra på att man svettades lite där i fleecen och överdragsbyxor.



Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Vilken skön söndag och det är väl helt okej och ändra lite på göromålen om man kan sitt och njuta i solgasset.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Heja, heja med träning och fixande och vårmaxande! Vilket vackert ljus som skiner in. Visst blir man glad! Precis den där krukväxten som du har på första bilden har letat efter med ljus och lykta. Vad heter den? Bara såååå fin och ett bra substitut för min ständiga tulpan-bukett. Utsikt och lukt spelar väl inte så stor roll om sällskapet och maten är utsökt.

    Varm kram och ha en fin dag!

    Anneli

    SvaraRadera
  3. Wow, vad effektiv du varit! Låter vettigt att byta uterumsstädning mot avkoppling intill solig husvägg tycker jag!
    Kram/maria

    SvaraRadera
  4. Låter som du har energi - härligt! Äh det man inte hinner idag gör man en annan dag bara...sååå skönt att njuta av vårsolen nu också :)
    Du blev jättefin i lugg Pia, snyggt!!!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.