fredag 26 februari 2021

Äntligen

 Fredagsfeeling i dag med sol och vårvärme. Underbart att åka till jobbet och hem igen när det är ljust. 

Fast trött blir man ändå. Tog en lov runt på tomten här hemma för att kolla om det möjligen fanns några snödroppar. Jaa det fanns det ju. Minns att jag kallade mitt första barnbarn för min snödroppe. 

Hon fyllde två år i går och idag fyller min yngsta son 24. Oj vad tiden rinner iväg. Nåja Fredag är det och en doft av vanilj fyller rummen här hemma. Det gör mig lugn och lycklig på något vis. Lite gorgonzola och päron väntar i kylen och det ju riktigt gott om man frågar mig. I morgon ska vi fira 24-åringen. Lovar att visa vad han önskar sig. 

Tills dess så kör vi fredagsmys tycker jag. 

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Vackra snödroppar, har inte sett några här än men våra krokusar har tittat upp. Trevlig helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Fina snödroppar! Jag har mängder av knoppar i dem vanliga här men som vanligt är de dubbla, trots att dem står i skugga, ändå på väg att blomma före. Doften är ljuvlig :)

    Njut av fredagsmyset!

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Fredagar är härliga, och födelsedagar likaså! Jag har en 22-åring att fira i morgon, min äldsta! Ja, tiden går!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Ja gorgonzola och päron är jättegott men jag vill inte ha dem kylskåpskalla utan väl rumstempererade så att osten är krämig och päronen smakrika.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  5. Igår var det verkligen vårkänslor. Sippade till och med på ett glas vitt vin i solen efter jobbet på bänken under almen med snödroppar vid fötterna :) Det är en härlig tid vi har framför oss nu!
    Trevlig helg med kalas och allt! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Så härligt att kunna plocka in lite snödroppar. Nu är våren sakta men säkert på G.
    Ha en fortsatt fin och bra helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.