torsdag 25 februari 2021

Bästa receptet på semlor

 Jag vet inte riktigt när jag klippte ut detta recept från tidningen Land. Måste ändå vara för typ 30 år sedan. 

Men detta är det bästa receptet jag vet på semmelbullar. De blir så där fluffiga och lätta och supergoda. I detta receptet ingår inte kardemumma men det har jag i ändå. Bara för att jag gillar kardemumma. Sååå gott! 

Det blir 20 stycken vilket är många för mig men inte oändligt många. Bara på 3 dl. mjölk. Hemligheten är nog att man har mycket jäst och hjorthornssalt.


Bara att kasta ner i frysen och ta upp när man behöver en god semla.

Kram Pia


4 kommentarer:

  1. Alltså de ser fantastiskt goda ut!!
    mvh en semmelälskare ;)

    SvaraRadera
  2. Ojoj de ser toppengoda ut som cafésemlor

    SvaraRadera
  3. Men så gott. Skulle vilja ha en bums 😋.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt när man hittar såna där receptfavoriter som hänger med år efter år :-)
    Här brukar det också bli en omgång semlor numera, de räcker väl så länge när barnen inte bor hemma längre (de är ju inte lika goda framåt midsommar, ha, ha, ha)
    Ha en härlig fredag. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.