onsdag 2 december 2020

Tomten följde med hem

När man blev sugen på att handla julklappar på second hand och ta en fika så råkade en viss liten tomte pocka på min uppmärksamhet. 

Frågan till mig själv blev, behöver jag en sådan här? Nej inte alls, men sen så bara följde den med hem.  Konstigt! Bästa butiken och det är så mysigt att vara där. Avstånd, visir, handsprit och bara 8 st i butiken. Det måste man fira med lite glögg och pepparkaka.

 Ädelost också för det hör ihop liksom. Nåja nu har bocken fått sällskap. Han ser allt lite sur ut den tomten eller hur?

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Ibland blir det bara så att man vill ha något fast man egentligen inte behöver.
    Jag tror att tomten blev glad att få en plats hos dig 😉😃, han har bara inte riktigt ännu fattat det.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Nödvändig eller inte, söt är han i sin trumpenhet. Tomten alltså ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Ja vissa saker måste med hem! Så är det bara! Vare sig man behöver det eller inte...
    Match in heaven den där tomten och bocken ju :)
    KRAM i vintermörkret från Titti

    SvaraRadera
  4. Haha... ja så kan det vara! Jag var på en ramverkstad igår för att fixa sonens julklapp och där fanns två små färdigramade skisser - de följde med mig hem. Det var inte heller meningen men för bra för att låta bli :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.