måndag 30 november 2020

God röra i adventstid

 

Hej hej! 
Kära hjärtanes vad jag är trött idag. 


Fast jag typ inte gjort något. Har haft semester idag och bara varit närvarande kan man säga. Jo vi bytte till vinterdäck tillsammans hela familjen. På båda bilarna.



Tänkte på så mysigt det skulle vara att bjuda in till lite glöggmingel men se det får man ju inte. Men i alla fall kan jag rekommendera detta.

Den här röran är supergod och man kan äta den som den är eller på ett salladsblad eller på en skiva tunnbröd eller som här serverad i en kakform.

Den räcker till ca.15-20 formar.

Tonfiskröra

1 burk tonfisk i vatten
10 cm purjolök finhackad
1 äpple finhackat
½ gul paprika finhackad
½ dl gräddfil eller Crème Fraiche 
2 msk majonnäs
½ msk curry
salt&peppar
Blanda samman och njut.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Skönt med en semesterdag, kanske inte fullt lika skönt att lägga tiden på däcksbyte. Men å andra sidan måste ju vinterdäcken på, helst innan snön dessutom. Mmmmm den där röran lät god, kan tänka mig på ett riktigt mörkt knäcka (kanske).
    I dessa tider får vi helt enkelt spara på glöggminglet, inte glöggen då utan minglet ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Så härligt att ha en ledig dag och röran såg och lät mycket smarrig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Men åh, så gott det ser ut och låter som! Det ska jag definitivt testa! =)
    Så sött hjärta du har där (i plåt, gissar jag),jag har bara sett dessa i pappersform.
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.