tisdag 22 september 2020

Upplyst hörn

 Mörka hörn gör väl ingen människa glad. Nej absolut inte. Enligt Feng Shui så bör man belysa mörka hörn. Här lyser det upp med en ljusslinga i fejkbuketten av liljor som är batteridriven. Lite lagom starkt ljus som inte bländar.

Självklart så kan man ju tända ett värmeljus också i lampetten ovanför. Så blev det inte denna gång. På byrån i andra änden finns en lampa och ljusstakar utan stearinljus i dagsläget. Men det är fint att tända när det blir mörkare tider.

Ovanför glasskåpet hänger en liten kristall lampa. Den lyser upp det mörka hörnet vilket känns tryggt. Jag gillar verkligen inte mörka hörn.


Bara ett hörn kvar och där finns en elektrisk lampa som är för stark men som kan agera läslampa utifall. Där finns också en annan batterivariant i en en glasvas. Alldeles lagom ljuskälla enligt mig.


Lyser ni upp era mörka hörn?

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Det är så mysigt md små belysningar tycker jag! Jag älskar det blåvita porslinet! Så snyggt.
    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  2. Värmeljus och små ljusdetaljer blir det nu denna årstid.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Javisst gör jag det! Men bara i stan i min lägenhet. Då vi hade huset vi byggde om planerade jag i detalj hur rummets känsla skulle bli med speglar och belysning. Viktigt också var att chi kunde strömma fritt i rummen, sist var att inte övermöblera.

    SvaraRadera
  4. Mycket ljus och ljusslingor blir det bu när mörkret smyger inpå. Några fasta lampor finns ju också med varierad ljusstyrka för att öka mysfaktorn.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Dåligt med ljus här! Varje höst trevar vi i ett kompakt mörker här hemma ha ha...inte bra! Mysigt hos dig!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.